media

Roula Khalaf

One of the unusual aspects of the Bahrain uprising in February and March this year was the fact that it did not dominate the broadcasts of Qatar’s al Jazeera  (the Arabic language channel) and Saudi Arabia’s al-Arabiya.

In the name of Gulf solidarity – and given the dispatch of Saudi and other Gulf troops to bolster the ruling al-Khalifa family – highlighting a youth awakening among Bahrain’s Shia against the Sunni monarchy was out of the question. Read more